2014/04/01

我的法語筆記

台大法語筆記


[ p ]≠[ b ]
[ p ]
[ b ]
Bonjour
Hello
Salut
Hi or bye
Au Revoir
Good Bye
ça va?
Is everything alright?
Comment allez-vous?
boire
pierre
bière
patte
battent
pont
bon
1. Bonjour / Hello
2. Salut / Hi or bye
3. Au Revoir / Good Bye
4. ça va? / Is everything alright?
5. Comment allez-vous? / How are you? (to a group or you don't know well the person)
6. Comment vas-tu? / How are you (to a buddy, family member...)
7. Bien / Well or Fine
8. Très bien / Very well
9. Pas trop mal / Not too bad
10. Comme ci comme ça, couci-couça / So so
11. Et vous? / And you (Formal or plural)
12. Et toi? / And you (Informal)
13. Comment vous appelez-vous? / What is your name? (to a group or you don't know well the person)
14. Comment t'appelles-tu? / What is your name? (to a buddy, family member...)
15. Je m'appelle Jean / My name is Jean
16. Monsieur, Messieurs / Sir or Mr, Sirs
17. Madame, Mesdames / Madam or Mrs, Plural
18. Enchanté / Nice to meet you
19. Je m'appelle Paul, et vous, comment vous appelez-vous?
20. à bientôt / See you later (soon)(but another day)
21. Bienvenue / Welcome (see below)
22. Mademoiselle, Mesdemoiselles / Miss, Misses
23. Jeune(s) homme(s) / Young man












法語300
1.     Bonjour, Monsieur le professeur.
Bonjour, messieurs-dames!
Bonjour, tout le monde!
Bonsoir à tous!
Salut, mon ami!
2.     Ça fait longtemps que je ne vous ai pas vu!
我很久沒見到你了

ça fait longtemps que





沒有留言:

張貼留言